Online magazín

Za kolik vlastně prodávat?

Je nasnadě, že když soukromník něco vyrábí nebo provozuje nějaké služby, musí být z příjmů z těchto činností živ. A proto si také musí říkat o peníze, jež si svým počínáním vydělává. Jenže jakkoliv by se to mohlo neznalé osobě – zejména prostému zaměstnanci – zdát záviděníhodné, moci si sám určovat, kolik za svoji práci dostanu, není to vždy zase až tak jednoduché.
cedulky s cenou

Protože zkuste si odhadnout, kolik žádat za to či ono!

Jistě, logika velí říci si o co nejvíce peněz. Jenže s takovou logikou podnikatel moc dlouho nepřežije. Stačí totiž cenu přehnat a přijde o zákazníky a tím i o příjmy a vyhlídky do budoucna.

Takže by si snad měl říkat o málo? Jenže on musí přece živit sebe a možná i své zaměstnance, musí platit provozní výdaje a amortizaci, splácet úvěry a daně a počítat vždy i s možností, že se dočasně může přestat dařit a ani v tu chvíli nemůže zůstat bez peněz, a tak vytvářet zisk i rezervu pro nečekané situace. S almužnou hrozí krach stejně jako s přemrštěnými požadavky.
cena květin

Takže je třeba najít zlatou střední cestu. Jenže kudy přesně tato vede?

Najít tuto zlatou střední cestu, to je velice zodpovědná a náročná činnost, to není jen tak. Kolik jenom je toho třeba brát v potaz!

Jak třeba https://www.ripp.cz/nejste-si-jisti-jak-presne-stanovit-cenu-produktu-ci-sluzeb/ připomíná, je třeba odhadovat poptávku, což znamená co nejpodrobnější zkoumání situace na trhu, je třeba reálně odhadovat náklady své podnikatelské činnosti, seznámit se s tím, jaké konkurenci bude takový podnikatel čelit a čeho chce v krátkodobém a dlouhodobém horizontu dosáhnout.

Je třeba zanalyzovat, kolik bude stát výroba a jakou si k této přidat přirážku, je třeba vědět, jakého zisku je záhodno dosáhnout, je třeba odhadnout, jak je ten který produkt přitažlivý pro zákazníky a kolik si tito mohou dovolit a chtějí platit, je třeba brát ohled i na image firmy, strukturu poptávky a podobně.
cenovka na muffinech

Záhodno je také podívat se, za kolik prodává konkurence, případně se rozhodnout pro cenotvorbu v podobě aukcí či obálkové metody.

Není to tedy vůbec jednoduché, rozhodnout se, kolik si podnikatel bude za svou práci účtovat. Má sice prakticky volnou ruku, jenže tuto dává za firmu do pomyslného ohně a snadno se může spálit. A to takovému podnikateli věru není možné závidět.

Za kolik vlastně prodávat?
3.4 (68%)5

© 2019 Eosbn.cz All Rights Reserved   

Theme Smartpress by Level9themes.